REKLAMÁCIÓS ELJÁRÁS

A jelen reklamációkezelési szabályzatra a Polgári Törvénykönyv időről időre módosított vonatkozó rendelkezései az irányadóak. a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990. sz. törvényének módosításáról szóló, a bűncselekményekről szóló, módosított 250/2007. sz. törvény a hibákért való felelősség és az eladott áruk és nyújtott szolgáltatások hibáiért való felelősség alkalmazása esetén.

 

  1. Az Eladó felel a termékhibákért, és a Vevő köteles haladéktalanul reklamációt tenni az Eladónál a vonatkozó reklamációkezelési eljárásnak megfelelően. Az eladott termékekre vonatkozó jótállási időt az általános törvények - a Polgári Törvénykönyv - határozzák meg, amelyek az eladás időpontjában hatályban vannak.
  2. A reklamációok kezelésére a vonatkozó reklamációkezelési eljárás vonatkozik. A megrendelés Eladónak történő elküldésével a Vevő megerősíti, hogy megfelelően tájékoztatták az áru reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó információkat, valamint a 250/2007 sz. törvény 18. § (1) bekezdése szerinti garanciális javítás végrehajtásáról. 372/1990 sz. törvény a bűncselekményekről (a továbbiakban: a "törvény").  
  3. A reklamációkezelési eljárás olyan termékre vonatkozik, amelyet a Vevő az Eladótól az Eladó e-kereskedelmi weboldalán, elektronikus levélben vagy más módon vásárolt. 
  4. A jelen formanyomtatványban szereplő reklamációeljárás minden kereskedelmi ügyre érvényes, kivéve, ha szerződésben más szavatossági feltételekről állapodtak meg. 
  5. 5. A Vevő csak olyan termékre vonatkozóan jogosult az Eladóval szemben jótállási igényt érvényesíteni, amely a gyártó, a szállító vagy az Eladó által okozott hibával rendelkezik, amelyre a jótállás vonatkozik, és amelyet az Eladótól vásárolt. 
  6. A vevő a termék átvételekor köteles a terméket megvizsgálni. A termék hibájának felfedezése esetén az ellenőrzés során feltárt hibákra vonatkozóan reklamáció nyújtható be. A jótállási időszak alatt a vásárlónak joga van a hiba ingyenes kijavítására a terméknek az eladóhoz történő bemutatása és a vásárlást igazoló bizonylat bemutatása ellenében.
  7. Ha a termék hibás, a vásárlónak joga van a fogyasztóvédelmi törvény 18. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően reklamációt benyújtani az eladóhoz e-mailben vagy telefonos kapcsolatfelvétel útján.
  8. 8. Az Eladónak objektíven bemutatható termékre vonatkozó reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül: 
  9. a fogyasztó a reklamált terméket benyújtotta a következő címre: Opre' Cidery s.r.o., Budimír 42, 044 43 Budimír, cégjegyzékszám: 47 975 504
  10. b. a reklamált termékkel együtt a fent említett címre elküldték a vásárlást igazoló bizonylatot - nyugtát (számlát), a fogyasztó nevét és címét vagy telefonos elérhetőségét, a termék hibájának pontos leírását, illetve a termék hibájának keletkezési módját.
  11. 9. A reklamációbejelentés mintája a következő címen érhető el:

 

https://www.oprebrothers.hu/reklamacios-jegyzokonyv-szama/  a fogyasztó kitölti a reklamációbejelentést az a-g rovatokban, és a reklamációbejelentést elküldi az eladónak e-mailben vagy szlovák postai úton, vagy személyesen a fenti címen

 

  1. 10. A reklamációeljárás kezdete egyben a reklamáció benyújtásának időpontja is. A Vevőnek a kifogásolt terméket a jelen Reklamációs Szabályzatban /8.a./ pontban meghatározott helyen kell bemutatnia.

 

  1. Az Eladó köteles biztosítani a reklamációok kezelésére jogosult személy jelenlétét a törvény 18§ (3) bekezdése szerint. 

 

  1. A Vevő a termékhibákért való felelősséget indokolatlan késedelem nélkül érvényesíti az Eladóval szemben. 

 

  1. Az Eladó a reklamáció beérkezésének napján írásban, pl. e-mail formájában, vagy írásban köteles a Vevőnek a reklamáció átvételéről szóló dokumentumot kiállítani, amelyben köteles pontosan megjelölni az áru hibáit a törvény 18§ (5) bekezdésének megfelelően.  

 

  1. Ha a fogyasztó reklamációt nyújt be, az eladó vagy az általa megbízott alkalmazott vagy kijelölt személy köteles tájékoztatni a fogyasztót az általános rendelet szerinti jogairól, a fogyasztó döntése alapján, hogy mely jogokat érvényesíti a fogyasztó, köteles haladéktalanul, összetett esetben legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül meghatározni a 2. § m) pontja szerinti reklamációkezelés módját. A reklamációkezelés módjának meghatározását követően a reklamációt haladéktalanul el kell intézni; indokolt esetben a reklamáció később is intézhető, azonban a reklamáció kezelése nem tarthat tovább a reklamáció benyújtásától számított 30 napnál. A reklamáció elbírálására rendelkezésre álló határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van a terméket új termékre cserélni.

 

  1. A Vevő nem tart igényt szavatosságra olyan hibákért, amelyekről az Eladót a szerződéskötéskor értesítették.

 

  1. 16. Az eladó szavatosságának elismerésére vonatkozó joga a vevő részéről megszűnik: 
  2. a fizetési igazolás benyújtásának elmulasztása (javasoljuk, hogy a vevő biztosítsa és őrizze meg az igazolás másolatát), a szállítólevél 
  3. b. a termék jótállási idejének lejárta, 
  4. c. a terméknek a vevő által okozott mechanikai sérülése,
  5. a termék használata olyan körülmények között, amelyek nem felelnek meg a természetes környezetnek,
  6. a termék nem megfelelő kezelése, üzemeltetése vagy elhanyagolása,
  7. a termék károsodása túlzott terhelés, helytelen kezelés vagy a dokumentációban, az általános elvekben, a műszaki szabványokban vagy a Szlovák Köztársaságban hatályos biztonsági előírásokban meghatározott feltételek megsértése miatt,
  8. a termék elkerülhetetlen vagy előre nem látható események által okozott károk, 
  9. a termék véletlen megromlása és véletlen romlása, egyéb szakszerűtlen beavatkozás, károsodás vagy légköri áram vagy egyéb vis maior, a termékbe való illetéktelen beavatkozás által okozott kár. 

 

  1. Az Eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációtételi eljárást az alábbi módok valamelyikével lezárni:
  2. a javított termék átadásával, 
  3. termékcsere,
  4. a termék vételárának visszatérítésével, 
  5. ésszerű árengedményt adva a termék árából,
  6. az Eladó által meghatározott teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással, 
  7. a termékre vonatkozó reklamáció indokolással ellátott elutasítása. 

 

  1. Az Eladó köteles a reklamációról a reklamáció időpontjától számított 30 napon belül a Vevőnek írásbeli igazolást adni. 

 

  1. A jótállási idő az eladott árukra és az egyedi gyártású árukra az adásvételi szerződés megkötésének napjától számított 24 hónap. A használt árukra vonatkozó jótállási idő 12 hónap. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vevő az árut az áru garanciális javítása miatt nem használhatta. 

 

  1. Javítható hiba esetén a reklamációt a következőképpen kezeljük:

a. az Eladó gondoskodik a hiba kijavításáról; vagy, 

b. az Eladó a hibás terméket a kifogásolt termékkel azonos új termékkel cseréli ki.

 

  1. Ha olyan hiba áll fenn, amely nem javítható, vagy ha egy ismételten javítható hiba áll fenn, vagy ha több különböző javítható hiba áll fenn, amelyek megakadályozzák a termék megfelelő, hibátlan használatát, az Eladó köteles a reklamációt feldolgozni:
  2. az adásvételi szerződéstől való elállással vagy a vevő kérésére a terméknek egy másik, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező, funkcionális termékkel történő kicserélésével; vagy 
  3. amennyiben az Eladó nem tudja a terméket mással helyettesíteni, az Eladó a reklamációt a hibás termékre vonatkozó jóváírás kiállításával rendezi. 

 

  1. . A reklamáció szempontjából ugyanazon kijavítható hiba több mint kétszeri előfordulása és kijavítása a kijavítható hiba ismételt előfordulásának minősül. 

 

  1. A reklamáció szempontjából kettőnél több különböző kijavítható hiba előfordulása és megszüntetése nagyobb számú különböző kijavítható hibának minősül. 

 

  1. Abban az esetben, ha az Eladó a reklamációs eljárást a reklamáció jogilag indokolt elutasításaként megszünteti, de a termék hibája a fogyasztó szerint objektíve fennáll és nem került megszüntetésre, a Vevő a bíróságon keresztül gyakorolhatja a termékhiba megszüntetésére vonatkozó jogát. 

 

  1. A garancia nem terjed ki a termékbe történő szakszerűtlen beavatkozásra vagy a használati utasításban meghatározott eljárás elmulasztására - olyan termékek esetében, amelyek esetében az ilyen eljárás a termék jellegéből adódóan kötelező.

 

  1. Tanulságok a fogyasztók számára: (1) Ha a hiba kijavítható, a vevőnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelő módon történő kijavítására. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani. (2) A vevő a hiba elhárítása helyett követelheti a termék kicserélését, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a rész kicserélését, feltéve, hogy az eladónak a termék árához vagy a hiba súlyosságához képest nem keletkeznek aránytalan költségei. (3) Az Eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti egy hibátlan termékre, ha ez nem okoz súlyos kellemetlenséget a Vevőnek. (4) Ha olyan hiba van, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza a termék hibátlan termékként való megfelelő használatát, a vevőnek joga van a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha a hiba javítható, de a vevő a javítást követően a hiba megismétlődése vagy a hibák nagyobb száma miatt nem tudja megfelelően használni a terméket. (5) Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő jogosult a termék árából ésszerű árengedményre.

Alternatív peren kívüli vitarendezés

a) A fogyasztónak jogában áll az eladóhoz fordulni jogorvoslati kérelemmel, e-mailben a következő címre: info@oprebrothers.com vagy írásban a következő címre: Opre' Cidery s.r.o., Budimír 42, 044 43 Budimír, cégjegyzékszám: 47 975 504, ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a reklamációt kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az Eladó nemleges választ ad erre a megkeresésre, vagy a megkeresés elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: AVR szervezet) a 391/2015. sz. törvény alapján. Az AVR-szervezetek a 391/2015 sz. törvény 3. §-a szerinti hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. A fogyasztó a 391/2015. sz. törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthat be javaslatot.

b) A fogyasztó reklamációt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési szerveinél is, amelyek az alábbi internetes címen találhatók meg http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.

c)Alternatív vitarendezést csak fogyasztó - olyan természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti, foglalkoztatási vagy szakmai tevékenysége keretében jár el - vehet igénybe. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos jogvitára vonatkozik. 

Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem alkalmazható azokra a vitákra, amelyek értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért a fogyasztótól legfeljebb 5 EUR (ÁFA-t is tartalmazó) díj megfizetését kérheti.

Budimírben, 2022.8.5