REKLAMÁCIÓS ELJÁRÁS
A jelen reklamációkezelési szabályzatra a Polgári Törvénykönyv időről időre módosított vonatkozó rendelkezései az irányadóak. a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990. sz. törvényének módosításáról szóló, a bűncselekményekről szóló, módosított 250/2007. sz. törvény a hibákért való felelősség és az eladott áruk és nyújtott szolgáltatások hibáiért való felelősség alkalmazása esetén.
- Az Eladó felel a termékhibákért, és a Vevő köteles haladéktalanul reklamációt tenni az Eladónál a vonatkozó reklamációkezelési eljárásnak megfelelően. Az eladott termékekre vonatkozó jótállási időt az általános törvények - a Polgári Törvénykönyv - határozzák meg, amelyek az eladás időpontjában hatályban vannak.
- A reklamációok kezelésére a vonatkozó reklamációkezelési eljárás vonatkozik. A megrendelés Eladónak történő elküldésével a Vevő megerősíti, hogy megfelelően tájékoztatták az áru reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó információkat, valamint a 250/2007 sz. törvény 18. § (1) bekezdése szerinti garanciális javítás végrehajtásáról. 372/1990 sz. törvény a bűncselekményekről (a továbbiakban: a "törvény").
- A reklamációkezelési eljárás olyan termékre vonatkozik, amelyet a Vevő az Eladótól az Eladó e-kereskedelmi weboldalán, elektronikus levélben vagy más módon vásárolt.
- A jelen formanyomtatványban szereplő reklamációeljárás minden kereskedelmi ügyre érvényes, kivéve, ha szerződésben más szavatossági feltételekről állapodtak meg.
- 5. A Vevő csak olyan termékre vonatkozóan jogosult az Eladóval szemben jótállási igényt érvényesíteni, amely a gyártó, a szállító vagy az Eladó által okozott hibával rendelkezik, amelyre a jótállás vonatkozik, és amelyet az Eladótól vásárolt.
- A vevő a termék átvételekor köteles a terméket megvizsgálni. A termék hibájának felfedezése esetén az ellenőrzés során feltárt hibákra vonatkozóan reklamáció nyújtható be. A jótállási időszak alatt a vásárlónak joga van a hiba ingyenes kijavítására a terméknek az eladóhoz történő bemutatása és a vásárlást igazoló bizonylat bemutatása ellenében.
- Ha a termék hibás, a vásárlónak joga van a fogyasztóvédelmi törvény 18. § (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően reklamációt benyújtani az eladóhoz e-mailben vagy telefonos kapcsolatfelvétel útján.
- 8. Az Eladónak objektíven bemutatható termékre vonatkozó reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike teljesül:
- a fogyasztó a reklamált terméket benyújtotta a következő címre: Opre' Cidery s.r.o., Budimír 42, 044 43 Budimír, cégjegyzékszám: 47 975 504
- b. a reklamált termékkel együtt a fent említett címre elküldték a vásárlást igazoló bizonylatot - nyugtát (számlát), a fogyasztó nevét és címét vagy telefonos elérhetőségét, a termék hibájának pontos leírását, illetve a termék hibájának keletkezési módját.
- 9. A reklamációbejelentés mintája a következő címen érhető el:
https://www.oprebrothers.hu/reklamacios-jegyzokonyv-szama/ a fogyasztó kitölti a reklamációbejelentést az a-g rovatokban, és a reklamációbejelentést elküldi az eladónak e-mailben vagy szlovák postai úton, vagy személyesen a fenti címen
- 10. A reklamációeljárás kezdete egyben a reklamáció benyújtásának időpontja is. A Vevőnek a kifogásolt terméket a jelen Reklamációs Szabályzatban /8.a./ pontban meghatározott helyen kell bemutatnia.
- Az Eladó köteles biztosítani a reklamációok kezelésére jogosult személy jelenlétét a törvény 18§ (3) bekezdése szerint.
- A Vevő a termékhibákért való felelősséget indokolatlan késedelem nélkül érvényesíti az Eladóval szemben.
- Az Eladó a reklamáció beérkezésének napján írásban, pl. e-mail formájában, vagy írásban köteles a Vevőnek a reklamáció átvételéről szóló dokumentumot kiállítani, amelyben köteles pontosan megjelölni az áru hibáit a törvény 18§ (5) bekezdésének megfelelően.
- Ha a fogyasztó reklamációt nyújt be, az eladó vagy az általa megbízott alkalmazott vagy kijelölt személy köteles tájékoztatni a fogyasztót az általános rendelet szerinti jogairól, a fogyasztó döntése alapján, hogy mely jogokat érvényesíti a fogyasztó, köteles haladéktalanul, összetett esetben legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 3 munkanapon belül, indokolt esetben, különösen, ha a termék vagy szolgáltatás állapotának komplex műszaki felmérése szükséges, legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül meghatározni a 2. § m) pontja szerinti reklamációkezelés módját. A reklamációkezelés módjának meghatározását követően a reklamációt haladéktalanul el kell intézni; indokolt esetben a reklamáció később is intézhető, azonban a reklamáció kezelése nem tarthat tovább a reklamáció benyújtásától számított 30 napnál. A reklamáció elbírálására rendelkezésre álló határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy joga van a terméket új termékre cserélni.
- A Vevő nem tart igényt szavatosságra olyan hibákért, amelyekről az Eladót a szerződéskötéskor értesítették.
- 16. Az eladó szavatosságának elismerésére vonatkozó joga a vevő részéről megszűnik:
- a fizetési igazolás benyújtásának elmulasztása (javasoljuk, hogy a vevő biztosítsa és őrizze meg az igazolás másolatát), a szállítólevél
- b. a termék jótállási idejének lejárta,
- c. a terméknek a vevő által okozott mechanikai sérülése,
- a termék használata olyan körülmények között, amelyek nem felelnek meg a természetes környezetnek,
- a termék nem megfelelő kezelése, üzemeltetése vagy elhanyagolása,
- a termék károsodása túlzott terhelés, helytelen kezelés vagy a dokumentációban, az általános elvekben, a műszaki szabványokban vagy a Szlovák Köztársaságban hatályos biztonsági előírásokban meghatározott feltételek megsértése miatt,
- a termék elkerülhetetlen vagy előre nem látható események által okozott károk,
- a termék véletlen megromlása és véletlen romlása, egyéb szakszerűtlen beavatkozás, károsodás vagy légköri áram vagy egyéb vis maior, a termékbe való illetéktelen beavatkozás által okozott kár.
- Az Eladó köteles a reklamációt kezelni és a reklamációtételi eljárást az alábbi módok valamelyikével lezárni:
- a javított termék átadásával,
- termékcsere,
- a termék vételárának visszatérítésével,
- ésszerű árengedményt adva a termék árából,
- az Eladó által meghatározott teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felhívással,
- a termékre vonatkozó reklamáció indokolással ellátott elutasítása.
- Az Eladó köteles a reklamációról a reklamáció időpontjától számított 30 napon belül a Vevőnek írásbeli igazolást adni.
- A jótállási idő az eladott árukra és az egyedi gyártású árukra az adásvételi szerződés megkötésének napjától számított 24 hónap. A használt árukra vonatkozó jótállási idő 12 hónap. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a vevő az árut az áru garanciális javítása miatt nem használhatta.
- Javítható hiba esetén a reklamációt a következőképpen kezeljük:
a. az Eladó gondoskodik a hiba kijavításáról; vagy,
b. az Eladó a hibás terméket a kifogásolt termékkel azonos új termékkel cseréli ki.
- Ha olyan hiba áll fenn, amely nem javítható, vagy ha egy ismételten javítható hiba áll fenn, vagy ha több különböző javítható hiba áll fenn, amelyek megakadályozzák a termék megfelelő, hibátlan használatát, az Eladó köteles a reklamációt feldolgozni:
- az adásvételi szerződéstől való elállással vagy a vevő kérésére a terméknek egy másik, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező, funkcionális termékkel történő kicserélésével; vagy
- amennyiben az Eladó nem tudja a terméket mással helyettesíteni, az Eladó a reklamációt a hibás termékre vonatkozó jóváírás kiállításával rendezi.
- . A reklamáció szempontjából ugyanazon kijavítható hiba több mint kétszeri előfordulása és kijavítása a kijavítható hiba ismételt előfordulásának minősül.
- A reklamáció szempontjából kettőnél több különböző kijavítható hiba előfordulása és megszüntetése nagyobb számú különböző kijavítható hibának minősül.
- Abban az esetben, ha az Eladó a reklamációs eljárást a reklamáció jogilag indokolt elutasításaként megszünteti, de a termék hibája a fogyasztó szerint objektíve fennáll és nem került megszüntetésre, a Vevő a bíróságon keresztül gyakorolhatja a termékhiba megszüntetésére vonatkozó jogát.
- A garancia nem terjed ki a termékbe történő szakszerűtlen beavatkozásra vagy a használati utasításban meghatározott eljárás elmulasztására - olyan termékek esetében, amelyek esetében az ilyen eljárás a termék jellegéből adódóan kötelező.
- Tanulságok a fogyasztók számára: (1) Ha a hiba kijavítható, a vevőnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelő módon történő kijavítására. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül eltávolítani. (2) A vevő a hiba elhárítása helyett követelheti a termék kicserélését, vagy ha a hiba csak a termék egy részét érinti, a rész kicserélését, feltéve, hogy az eladónak a termék árához vagy a hiba súlyosságához képest nem keletkeznek aránytalan költségei. (3) Az Eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti egy hibátlan termékre, ha ez nem okoz súlyos kellemetlenséget a Vevőnek. (4) Ha olyan hiba van, amely nem orvosolható, és amely megakadályozza a termék hibátlan termékként való megfelelő használatát, a vevőnek joga van a termék kicserélésére vagy a szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a vevőt, ha a hiba javítható, de a vevő a javítást követően a hiba megismétlődése vagy a hibák nagyobb száma miatt nem tudja megfelelően használni a terméket. (5) Egyéb javíthatatlan hiba esetén a vevő jogosult a termék árából ésszerű árengedményre.
Alternatív peren kívüli vitarendezés
a) A fogyasztónak jogában áll az eladóhoz fordulni jogorvoslati kérelemmel, e-mailben a következő címre: info@oprebrothers.com vagy írásban a következő címre: Opre' Cidery s.r.o., Budimír 42, 044 43 Budimír, cégjegyzékszám: 47 975 504, ha nem elégedett azzal, ahogyan az eladó a reklamációt kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az Eladó nemleges választ ad erre a megkeresésre, vagy a megkeresés elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztónak joga van alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani az alternatív vitarendezési szervezethez (a továbbiakban: AVR szervezet) a 391/2015. sz. törvény alapján. Az AVR-szervezetek a 391/2015 sz. törvény 3. §-a szerinti hatóságok és felhatalmazott jogi személyek. A fogyasztó a 391/2015. sz. törvény 12. §-ában meghatározott módon nyújthat be javaslatot.
b) A fogyasztó reklamációt nyújthat be az RSO alternatív vitarendezési szerveinél is, amelyek az alábbi internetes címen találhatók meg http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.
c)Alternatív vitarendezést csak fogyasztó - olyan természetes személy, aki fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti, foglalkoztatási vagy szakmai tevékenysége keretében jár el - vehet igénybe. Az alternatív vitarendezés csak a fogyasztó és az eladó közötti, fogyasztói szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos jogvitára vonatkozik.
Az alternatív vitarendezés csak a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozik. Az alternatív vitarendezés nem alkalmazható azokra a vitákra, amelyek értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternatív vitarendezési szervezet az alternatív vitarendezés kezdeményezéséért a fogyasztótól legfeljebb 5 EUR (ÁFA-t is tartalmazó) díj megfizetését kérheti.
Budimírben, 2022.8.5